onsdag 24. august 2011

Oopsie-roll




Jeg testet disse i dag, å de var ikke så galne ;)

5 Karber i hele oppskriften

"Oopsie-roll"

3 store egg
1/8 Ts bakepulver (eller Kremotartari)
100 gram Kremost (jeg brukte Philadelphia

Separer eggene. Bland sammen kremost og eggeplommene i en bolle. Visp eggehvitene og bakepulver stivt. (Miks hvitene først, så plommene om du bruker samme mikser) Vende plommene og osten forsiktig i hvitene, vær forsiktig så det ikke faller sammen.
Lag topper på bakepapir, og flat de ut bittelitt.
Avhengig av størrelse blir det 6-10 "rolls"

Stekes på 150 grader i 25-30 minutter. 

Kan fryses, og tiner raskt.

De blir veldig "lette", og uten mye smak.


Her er en kjempeinspirerende tråd med bilder! 










Senere laget jeg feta og rømmebrød. Det brødet er fantastisk godt å spise reint :). Skal laga chili con carne senere slik at Vi kan ha det til kvelds når Eivind kommer hjem :D <3


Det som er så bra med både Oopsie roll og feta-rømme brød er at ingrediensene er veldig sunne og helt supre på lavkarbo :D mye fett og proteiner og super lite kh.




Her er et bilde av scampiretten i går :)



5 kommentarer:

  1. Ser jo bare herlig ut, så flink du er :o)

    SvarSlett
  2. Ja de var ikke så galne heller, ikke sånn hoppe i taket gode, men det var godt med noe litt anderledes og ikke så galen smak. :).
    takk ;) Jeg elsker å lage mat :).

    SvarSlett
  3. Mmm, dette så godt ut! Oopsies er nå på "må-prøves"-listen :)

    SvarSlett
  4. De va faktisk ganske gode og ;) hadde smør og dansk salami på de så va de ennå bedre :)

    SvarSlett
  5. Hei Camilla :)

    Jeg ble korrigere tonnevis av feil oppført i min Google Webmaster Tools, da jeg kom over dette ikke funnet feil for din link til Oopsies roll siden. Det ser ut til å ha blitt forkortet med blogger. Det ville være flott om du var i stand til å fikse det for meg, som jeg ikke kan synes å være i stand til å finne en måte å omdirigere det gjennom min server som fungerer :)

    Den riktige linken er: http://www.apinchofhealth.com/forum/vbb/showthread.php?5230-Low-carb-bread-Try-Oopsie-rolls!

    Hilsen fra Australia, håper jeg google translate gjorde en god jobb :)

    Skål

    Sherrie

    SvarSlett