tirsdag 16. august 2011

Hva å ha i skapet + gode tips.

En lister over hva en bør ha i skapet hvis en vil lage mye godt med et lavkarbokosthold.
Stjerne på det jeg bruker mest.

hk = helsekost, d = daglivarebutikk

Mel typer

  • - Mandelmel (hk)
  • - kokosmel (hk)
  • - Glutenmel * (hk)
  • - Fiberhusk * (hk)
  • - Bakepro * (hk)
  • - Kryskakli * (d)
  • - Ketolyse bakemix * (meny)
  • - ketolyse soyaprotein (bruker sjeldent) (meny)
  • - Jbk (johanneskjernemel) * (hk)





Frø

  • - Solsikkefrø (d)
  • - Sesamfrø (d)
  • - Linfrø (d)

Søtning 

  • - Sukrinmelis (hk)
  • - Natreendråper (d)
  • - Vaniljedråper (d)
  • - Vaniljepulver (hk)
Andre varer

  • - Landlord hakkedetomater
  • - Currypaste
  • - sjekk ost for kh, noen typer inneholder det. 
  • - Kremost
  • - Rømme
  • - Fetaost kartong og vanlig
  • - Creme fraiche
  • - Masse fløte <3
  • - sukkerfri ketshup
  • - Masse masse egg

Grønsaker

  • - Paprika gul og grønn
  • - Løk
  • - Chilli
  • - Hvitløk
  • - Avokado
  • - Squash
  • - Aubergine
  • - Blomkål
  • - Brokkoli
  • - Salat
  • - Sellerirot
Kjøtt

Billig og bra kjøtt

  • - Strimlet svinekjøtt fra rema 1000
  • -  Strimlet edelgris fra kiwi
  • - Biff fra firsprice, rema eller helgetilbuds biff fra kiwi
  • - Påleggsavskjær 
  • - Landlordbacon, skogsbacon, eller type  avskjærbacon på kiwi

Noen bruker flere ting å noen færre, men dette er sånn ca det jeg har i skapene mine :) 
Har du noen gode spare tips på lavkarbo ? :)




Hadde vært kjekkt om dere startet å kommentere litt mer, føles som om jeg skriver til meg selv, selv om jeg har en del lesere. :p Trenge jo ikke å kommentere mye, men legge igjen noen spor. skrive på det du har prøvd, si hva du synes o.l  ;)

5 kommentarer:

  1. Hei hei :D hærlig liste du har skrevve. har skrevve litt ner sjøl eg nå ;D Men kor fikk du kjøpt kokosmelet & mandel melet? :P Bor sjøll i kopervik :P vil føresten sei at du har jo fått SYKT goe resultater å gratulere så MYE :)) 27 Kilo e jo helt rått :) mvh christina

    SvarSlett
  2. Hei :) jo takk har fått etterspørsel om det så tenkte det va lurt å ha en slik at det er lettere for andre å begynne ;). Det får du på helsekosten ;) Tusen takk ;)

    SvarSlett
  3. forresten så står hk for at du får det på helsekost og d for dagligvare ;) Hadde skreve det i liten skrift oppe, men vet ikke om du så det ;)

    SvarSlett
  4. Hei! Fant bloggen din i dag, og prøver en av oppskriftene dine nå :) Lurte på om du kunne forklare meg forskjellen på Bake Pro og Ketolyse Bakemix? Kan de brukes om hverandre?

    SvarSlett
  5. Det ja de kan vell byttes ut med hverandre :) jeg foretrekker bakepro, men har selv ketolyse bakemix og ketolyse soyaprotein men har hatt de siden juni i fjord å ennå ikke brukt de opp. Det jeg bruker mest er bakepro og glutenmel ;)

    SvarSlett