onsdag 4. mai 2011

Mat en kan spise i syden ;)

Mat i syden

Når en er i syden er det mange som velger å ta fri fra godt kosthold. Men selv om en er på ferie så er det masse godt og lavkarbo vennlig en kan spise. 

Når vi var i tyrkia så varierte vi maten en del da vi spiste på resturranter 3 ganger til dagen ca. På frokostbuffeer så var det jo egg, skinker, tomater, ++  . Eller bestillte jeg vanlige retter som ikke var søte, og valgte å ha til trykisk salat istedefor  ris og pommes frites som var standaren. Det var mange som glemte seg ut å ga meg ris og pommes frites, men da gav jeg beskjed å fikk salat på siden, åsså lot jeg risen og pommes fritesen ligge igjen.

Den beste maten jeg spiste der var kjøtt/ biff/lam/ kylling sauted, Den varierte med kjøtt fra plass til plass, men var knall god i alle varianter.  Ellers var det mange 2 manns gryter som var kjempe gode å inneholdt masse grønnsaker. Salaten og grønnsakene er jo kjempe gode i syden så det er ikke et problem å ikke spise desserter, is o.l.

Den 24 mai skal vi reise til bulgaria, å være på et kjempe fint hotell med all inclusive i 1 uke. Jeg gleder meg veldig til å sole meg, bade, shoppe litt, slappe av, og ikke minst smake på forskjellige gode retter :) Gleder meg mest til salater og kjøtt.


Hotellet vi skal bo på :D

1 kommentar:

  1. Var selv på ett all-inclusive-hotell i Bulgaria (i Byala), og der var det god og variert mat (salater og ulike typer kjøtt). Har hørt at andre har vært mindre heldig med matstandarden, men her er jo forventningene og vurderingene ulike fra person til person. God tur!

    SvarSlett