søndag 1. mai 2011

Forbedret pizzabunn :D

Jeg hadde ikke mer kremost å tenkte jeg skulle prøve fetaost.

Dette smakte seriøst som en  veldig ekte pizzabunn :D får lyst å lage den hver dag :)


  • 150 g fetaost (ikke fra glass, men kartong)
  • 25 g glutenmel
  • 25 g bakemiks
  • 3 egg (pisket hvittene stive for seg og pisk plommene med fetaosten)
  • litt salt
  • 2 ts bakepulver
  • 2 ts fiberhusk
  • litt kli (jeg tok sånn at deigen ble fastere)

Du tilsetter alt, litt og litt oppi miksen av plommene og fetaosten. Til slutt tilsettes massen i de piskede hvitene. Røres forsiktig til det blir klumpfritt.

Fikk ikke tatt bilde, men skal gjøre det neste gang :) den så nesten lik ut som den forje, bare at denne var litt lysere å då luftigere ut. :)

3 kommentarer:

  1. Heisann =)
    Prøvde å lage pizza med oppskriften du la it her på bunnen.
    Jeg stekte den desverre litt for lite før jeg la på fyllet, så den ble litt bløt i bynnen da den var helt ferdig stekt.
    Men det var en utrolig bra oppskrift. =)
    Jeg kommer til å lage den igjen, og det beste av alt var at jeg ikke følte meg oppblåst pga hvetemel mm. i vanlig pizza. Og det føltes helt himmelsk å slippe det.
    Tusen takk for at du delte denne oppskriften med oss! =)
    Og liker bloggen din generelt bra ellers også.
    Mye gode tips til oss som ikke tåler hvetemel og intollerant for sukker. =)

    SvarSlett
  2. Så koselig :) Ja min er alltid helt tørr og fast, så det er lurt å ha den i til den er fast nok ca 15- 20 min med varmtluft.
    Det er bare glutenprotein i glutenmelet så det er derfor du slipper å vli oppblåst. Det er det jeg liker med den, når det er nok stekt er den utrolig god, og gir ingen magesmerter :)

    Bare kjekkt ;) Å veldig gøy at flere liker oppskriftene og prøver de ut :)
    Jeg tåler heller ikke mel, sukker, gjær ++ spyr ++ av det så Oppskriftene er veldig vennlige for andre som er intollerante for det samme ;)

    Takk for kommentar ;)

    SvarSlett
  3. Jo mer kryskakli, jo fastere/sprøere bunn :)

    Fiberhusk gjør bunnen svampete så ikke bruk det.

    SvarSlett