tirsdag 26. april 2011

Kjempe god pizzaoppskrift :D

Pizza



  • tine kremost
  • ca.50g glutenmel ( fåes på helsekosten) kan bruke mandelmel
  • 3 egg (pisket hvittene stive for seg og pisk plommene med kremosten)
  • litt salt
  • 2 ts bakepulver
  • 2 ts fiberhusk
  • litt kli (jeg tok sånn at deigen ble fastere)
  • noen linfrø
 

 La røren svelle i noen minutter før du fordeler den utover en stekeplate og steker midt i ovnen på ca.180-200grader i 15min (følg med!)

måtte bruke kaldt vann for å få den til å bli stor å flat. Den var veldig klissete uetn vann på hendene.
 

Som fyll startet jeg med å steke en kinesisk hvitløk, en løk, en paprika og 2 chilli.
Hakket det opp skikkelig smått. Så tilsatte jeg pølsebiter og svinestrimler. 
Deretter tok jeg oppi hakkede tomater og en dasj med sukkerfri ketshup. Så tilsatte jeg masse krydder, chilli, paprika, salt, og pepper.
 








 

Så stekte jeg litt strandaskinke til det smakte som baconchips.

Når bunnen var ferdig tok jeg den ut og snudde den oppned. 
Tok på hvitost og fetaost, så fyllet og "baconchipsen" på topp.
Lot pizzaen stå i ovnen med fyllet i ca 15 min.
 
Laget også en pizzadressing av majones, litt piskakrem (siden jeg ikke hadde rømme), salt, pepper, hvitløkspulver, løkpulver,  + litt av paprika, chillikrydder . Hadde også en dasj med ketshup oppi.
Den ble knallgod til pizzaen ;)
 




 

 
Dette er garantert den beste lavkarbo pizzaen jeg har smakt!



Karamell fudge kommer senere i dag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar