mandag 20. februar 2012

Middagsselskap

I går (søndag) hadde vi middagsselskap  :D
Jeg hadde innvitert mamma, mormor og morfar på middag, siden vi har ikke hatt familieselskap i januar slik som vi pleier. Vi pleier å feire min og mamma sin bursdag sammen siden jeg har 29 januar og hun 2 februar, men denne gang ble det ikke siden mamma jobbet og mormor og morfar var på tur.
Jeg syntes det var litt trist at vi ikke fikk hatt selskap så da vill jeg innvitere de til oss på middag og dessert.

Til middag ble det: Chiken tikka masala, alla gobbi, en god salat, raita og cottage cheese med smak, den gule. Jeg har laget dette før, men da med butikkkjøpt kryder, Har også laget det på kurs, men brukte da krydder fra innvandrerbutikk og det ble såååå mye bedre. Her er oppskrift

Til dessert ble det: Bær gratinert med sabayonnesaus, dette er veldig godt, du kan lage sabayonnesaus ved å piske 4 eggeplommer, 2 dl hvitvin og søtning etter smak i vannbad, det skal bli en god krem :). Ha det så over bærene og stek på 200 grader til det blir gyldent på toppen :)
Du kan også lage vaniljekrem å ha over bærene istedefor, det er også veldig godt.



 Ikke å begeistra etter å bli tatt bilde av :p



 Evind sin mat :) 



 Desserten





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar