lørdag 11. februar 2012

Lavkarbo club sandwich


Club sandwich





Du trenger:


3 skiver valgfritt  lavkarbobrød, gjerne hjemmelaget. (jeg gjorde det enkelt å brukte fedon sitt i dag)
Salatblanding med ruccola i
majones
hvitløk
tomat
fetaost ( jeg bruker merke fest som de har på amundsen og ganegodt)
kyllingfilet
bacon

Lag hvitløksmajones av en pose majones, 2 hvitløksfedd, salt og pepper, gjerne 1 ss olivenolje også.

Del kyllingfiletene på langs slik at de blir tynne og flate, sek og kryddre med salt og pepper. 
Stek bacon.

Rist brødskivene  

smør hvitløksdressing på alle skivene (ha godt på)
Ha på masse salat
Legg på en god skive tomat på hver brødskive
Ha på fetaost på alle skivene
Ha på kylling og bacon på to av skivene, sett de oppå hverandre og snu den siste over.
Sett i 2 grillpinner for å feste tårnet, skjær den så i 2 mens du presser.
Ha gjerne ekstra fetaost vedsidenav










5 kommentarer:

  1. Er ikke så glad i ruccola, men alt annet ser godt ut:D Mmm:D

    SvarSlett
  2. Ser usannsynlig godt ut!!!

    SvarSlett
  3. En rosa fugl: Du kan bruke isbergsalat istedefor :)

    Anonym: Det er fantastisk godt, fedon brød smaker som vanlig brød så alle vil elske dette ;)

    Uheldigvis for meg er det mel i brødet og sikkert gjær også så jeg kommer ikke til å bruke det brødet til meg selv igjen, tåler det veldig dårlig. Det går 7 mnd + mellom hver gang jeg bruker det, for jeg håper liksom at jeg ikke skal bli dårlig, det er jo så godt :)

    SvarSlett
  4. Om lavkarbobrødet så enn smaker omelett, så spiller det ingen rolle med såå mye godt imellom! =o) Mmm!

    SvarSlett
  5. Ja det er sant det, en hadde nok ikke brydd seg så mye med det når det er så mye godt på :) Men Heldigvis er det en del gode lavkarbobrød en kan lage og det setter virkelig spissen på hele club sandwichen ;)

    SvarSlett