torsdag 2. juni 2011

Hjemme igjen etter en herlig uke i bulgaria

Vi var veldig nervøse for om vi kom til å få reise eller ikke, etter å få høre om asken fra island.
Etter noen dager i Bulgaria fikk vi vite at solaflyplass stengte lufttrafikken en time etter flyet vårt hadde lettet.

Da vi kom frem til Kristal hotel var det sol og en fin temperatur. Rommet vårt i andre etasje var stort og fint, stor dusj, og stor terrasse. Men ikke så bra utsikt, det var trær og et tak i veien. Det tok oss 3 dager å finne ut at vi hadde et lite kjøleskap på rommet. Vi hadde forventet at det ikke var, da det stod det på ving sin side. Men etter å ha snakket med en annen fra haugesund fikk vi vite at den døren med lås kunne åpnes uten noe nøkkel da den ikke var låst, å at det bak der var et lite kjøleskap :p. Vi som hadde drukket på varmt vann og varm brus i 3 dager :p.

Allinclusive.
Drikke utvalget var helt ok når det gjalt alkohol. For oss gikk de mest i teequila shots som var digg.

Brus valget derimot var ganske dårlig. De hadde pepsi, miranda appelsin, miranda lemon, soda (taffel) og tonic. Siden det ikke var noe sukkerfritt annet enn soda så gikk det i det med sitron og isbiter i.

Maten.
Frokosten var veldig god, vi tok pølsebiter, bacon og speilegg på talerken sammen med agurk, tomat og fetaost.

Sein frokost var veldig kjedelig å besto av kjeks + kaker og andre karbohydrater.

Lunsh. salat, pølser, hamburger, karbonader + (alt laget på hotellet)

Middag. salat, mer utvalg av stekte grønnsaker, div kjøttretter.

Desserter. Det var kaker, kjeks og fesken til alle måltider. Jeg spisete fersken.

Maten var litt kjedelig til tider så de 3-4 første dagene spiste jeg litt ris blandet med erter, gulerot og mais, og av og til en halv hånd pommes frites.  Det gjorde at jeg fikk søtsug så jeg kuttet det ut.

Prisene var veldig bra. Jeg fikk meg 2 vesker og ei lommebok "prada" for 90 leva  = ca 360 kr. Maten ute var ikke så kjempe etter vår smak.
Festlivet var veldig bra, ikke for mye, men heller ikke lite.

Vi tok veldig lite bilder, da vi bare er to å synes det ser teit ut og er litt teit å sitte å knipse biler av hverandre  :p.



Oppskrift tips


Etter vi kom hjem kl 5 om natten til onsdag, har jeg laget frokost som inneholder pølsebiter (uten kh), bacon, speilegg, salat av agurk, tomat og fetaost, + litt bønner, kjempe godt :).  Åsså laget jeg vafler + hjemmlaget blåbærsyltetøy :) Det var super godt. Jeg, typen og en kompis kanglet nesten over  hvem som skulle få mest. En røre ble ca 9-10 vafler.
Blåbærsyltetøyet laget jeg av frosne blåbær blandet med sukrinmelis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar