søndag 30. oktober 2011

Møllerns lavkarbobrød

Møllers lavkarbobrød

Det koster 30 kr



Når du leser skikkelig bakpå så er du at det ikke egner seg for de med intolleranser, cøliaki + +

Jeg har tåler veldig lite å har ikke tålt fedonbrødet, det brødet med færre karbohydrater og lilla pose på som meny og spar selger, multifiberbrødet som bakere har, men de jeg lager selv 1-2 ganger i halvåret tåler jeg :).

Jeg tålte heller ikke dette brødet. Jeg fikk skikkelig vondt i magen, gulpet masse, var skikkelig kvalm, slakk, oppblåst, verket å trodde nesten jeg begynnte å bli syk. Har forsatt vondt.

Men for de som leser bakpå skikkelig å tror de tåler dette brødet:
Så var det kjempe godt :). Jeg delte opp alle skivene etter 45 min i varmtluft, å lot de ligge enkeltvis i en 5-10 min. De ble veldig sprø og god i skorpa og tørre og fine i midten. Jeg syntes det minnet om vitahjertego rundstykker, men kanskje bedre :)

terningkast er utifra brødet å ikke utifra at jeg ikke tåler det. Det opplyste fint om det bakpå

Terningkast : 5
- trekk for at det er like lite som andre lavkarbobrød en lager selv
- trekk for at det etter 45 min var ferdig men litt vått inni, blir sikkert bedre om det blir skjært opp å ligger å tørke eller slik jeg gjorde å hadde de enkeltvis i ovnen



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar