søndag 8. januar 2012

Yoga

Nå er det sikkert 2 måneder siden jeg har hatt skikkelig treningsrutine, Jeg har vært en periode trener så når ting i livet går fint så trener jeg masse, men når det blir litt trøbbel så detter jeg lett av treningen. Heldigvis er det ikke slik med kostholdet, det holder seg fint uannsett hvordan livet mitt er.

Når jeg trener så går det enten mye i tredemølle, mye i styrketrening og litt tredemølle, mye i ute jogging eller mye i jillian michaels 30 days shred. siste jeg trente aktivt så gikk det i egne øvelser fra jillian michaels som jeg likte godt og styrketrening. I den perioden merket jeg at jeg ble en del mykere, mykere enn jeg noen gang hadde vært , jeg fikk til å stå i bro og andre ting jeg ikke hadde greid før. Har tidligere vært veldig stiv å hatt mye ryggplager som har gjort meg ennda stivere.



Når jeg da ble mykere fikk jeg interrese for å prøve ut litt yoga. Jeg ville jo gjerne forsette å bli mykere, og lastet ned div yoga filmer så jeg kunne prøve de ut. Men så svingte livet å jeg datt av treningen og fikk ikke prøvd så mye yoga. Jeg har jo trent litt nå og da men veldig lite.


 De 3 første bildene her greier jeg ganske fint


I dag bestemmte jeg meg endelig for å starte litt igjen. Jeg skal etter alle regningene for januar- februar (de store) er betalt kjøpe treningskort på aksdal igjen. Så da kommer jeg i gang med styrke igjen. Men i mellomtiden så kan jeg jo ikke bare gjøre ingenting. Så i dag startet jeg med 27 min Yoga for sport and fitness, det var litt vanskeligere enn det så ut til, men det gikk veldig bra. Merket at knærne hadde stivnet til siden sist jeg trente skikkelig, så de har veldig godt av trening og tøying. Målet er å ta denne videoen hver dag åsså + noe annet enten det er en joggetur ute, på mølla, styrketrening, pilates, jillian michaels program eller en god rask gå tur. Siden jeg er litt utav treningen så blir det ikke for store mål den første måneden.

 Denne derimot og andre der knærne skal være helt utstrekkt er vanskligere . Har også stiv rygg. Så den er heller ikke like flink.


Denne krever litt mer av rygg og nakke så foreløpig får jeg ikke slike øvelser helt til

Dett vil jeg få til etterhvert, men forløpig tør jeg ikke å stå på hodet.

De øvelsene som er i programet yoga for sport and fitness var heldigvis ikke så veldig avanserte. Alle nybegynnere kan nok prøve seg utpå den.

Men målet på sikt er å få mer msukler på kroppen, å at de skal vise litt :). Har tatt bilder av rygg og armer i slutten av desember slik at jeg kan ta nye etterhvert for å se litt forskjell. Jeg vil også lære meg den avanserte yogaen på sikt, men må først myke opp kroppen.

Har du prøvd ut yoga ?
merket/ merker du forskjellen i mykheten ?
Har du noen gode tips ? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar