fredag 9. september 2011

oppdaget en kjekk butikk



Jeg har alltid trodd at det bare var haaland i byn som hadde skikkelig kjøtt. Men i går fikk jeg vite om 2 til. Den første jeg sjekket ut var br. lundal, har hørt mye bra om de så de har sikkert god mat. Men butikken så ikke i seg selv særlig fristende ut, ikke var det så kjempe service heller. Men så skulle jeg sjekke ut Ganegodt.

Grunnen til jeg skulle sjekke disse ut var for jeg har lengtet etter skikkelig gode lavkarbo pølser og og skikkelig fetaost. Ganegodt ligger med fiskebutikken opp mot flotmyr, skjoldavegen. Første inntrykk ute var at det så rent og fint ut, men inne så det ennå bedre ut. Når jeg handler mat synes jeg det er litt kjekkt å handle plasser det ser rent og ryddig ut, istedefor at det ser rotete og skittent ut. Her var det absolutt det først ;).

Jeg fikk smaksprøve på pølse å syntes den var kjempe god, veldig saftig og mettende. Jeg fikk med meg noen chili pølser av okse og en liten boks med fetaost :D, kjempe bra service ! . Når Eivind (samboer) kom hjem fra jobb måtte vi ta oss litt fetaost, vi pleier ikke å like det alene, men denne var så godt at den smakte knall godt selv om vi ikke hadde noe til. I dag morges prøvde vi en pølse hver og noen feta ost biter til frokost. Det smakte kjempe godt å vi bestemmte oss for å kjøre til byen også når vi skulle handle i dag, bare for å kjøpe inn noe godt :).




















































Vi kjøpte dette ;) 4 hamburgere, 4 pølser og et stort beger med fetaost. alt lavkarbo ! :D
Pølsene er faktisk billigere enn jacob sine som er på meny, de er også mye bedre. 
Hamburgerene kostet ca 80 så da er det 20 kr burgeren, det er egentlig ganske billig når de er bra for kroppen, krymper ikke, inneholder masse kjøtt fra angus :) De bli kjempe gode sammen med hjemmelaga hamburgerbrød og hamburgerdressing (alt lavkarbo).



Jeg har også falt for jamie olivers krydderstativ, glemte selvfølgelig å ta bilde av den :p Men skal lett ønske meg en slik en til jul , hvis vi ikke bare kjøper en før :)
prøvde å finne det på nette men fant det ikke. Tar bilde av det neste gang  jeg trenger påfyll av kjøtt :D


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar